Retur

 

Retur og forsegling

I henhold til regelverket er det angrerett på undertøy så lenge forseglingen ikke er brutt. Hvis forseglingen på varen er åpnet av kunden, gjelder ikke angreretten. Våre produkter er forseglet. Dette skyldes at undertøy er klassifisert som hygieneprodukter og er unntatt fra angreretten av helsemessige og hygieniske grunner ikke egner seg for retur.
 
«16.8 Varer relatert til helsevern og hygiene. Det er ikke angrerett på forseglede varer som ikke egner seg for retur av helsevern- og hygieniske årsaker, og hvor forseglingen er brutt etter levering. Dette gjelder for eksempel kosmetiske produkter som leppestift, helsekostprodukter og undertøy.«
 
Hvis en retur kommer inn med brutt forsegling, vil den ikke bli erstattet. Hvis en retur kommer uten at eventuelle skatter, toll og avgifter er betalt, vil det bli belastet et deklarasjons gebyr på for tiden 275 kr. Eventuelle spørsmål om håndtering av returer via VOEC-registeret henvises til Skatteetaten i Norge.
 
Hvis du ønsker å returnere innen 14 dager og forseglingen ikke er brutt? Da må du sende returen tilbake til samme adresse som den kom fra. I originalemballasjen og med vedlagt følgeseddel. Betal porto og avgifter (toll og mva) direkte til postbudet ditt.

Se svaret på det vanligste spørsmålet vi får om retur her:

Jeg bestilte to korsetter fordi jeg var usikker på hvordan de ville passe. Det ene passet veldig bra, men det andre passet ikke helt som jeg hadde forestilt meg, og nå er posen åpnet. Er det mulig å returnere den som ikke passet? (Bestillingsnummer xxxxxx)

Hei!

Hvis du ikke har prøvd korsettene, er det mulig å returnere dem, selv om forseglingen er brutt. Du bør imidlertid huske at tollen vil kreve 275 kr for å håndtere importen til EU igjen, det er lovregulert og ikke noe vi kan påvirke. Ellers er adressen den samme som den kom fra.

 
TopLady Sweden AB
Rådastocksvägen 1
435 44 Mölnlycke – SE
Kontakt oss Til butikken